close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אי ציות לרמזור: העונש הצפוי בגין נהיגה באור אדום

מערכת שורשכז אב, תשעו31/08/2016

בניגוד לדעה הרווחת, שנהיגה באור אדום מלווה בעונשים כבדים עד כדי שלילת רשיון הנהיגה, נהיגה באור אדום, מדובר "רק" בעבירת קנס, המחייבת נקודות

תגיות:

עבירת תעבורה אז והיום

תיקון שבוצע בחוק בשנים האחרונות מאפשר לקנוס נהג שנסע באור אדום. סכום הקנס הוא כאלף ₪.

כל זאת בניגוד לעבר, אז היה קצין משטרה מוסמך לפסול את רשיון הנהיגה של הנהג לתקופה של שלושים יום, בגין עבירות רמזור.

כדי לאכוף את החוק מציבה משטרת ישראל מצלמות אלקטרוניות שממוקמות בצמתים מרומזרים ופורסת גם שוטרים, בעיקר בנקודות הנחשבות לבעייתיות.

ברגע בו הנהג מסכים לשלם את הקנס, משמעות הדבר היא שהוא מודה בביצוע העבירה, כך שאחרי ששילם, אינו יכול לבקש משפט בגין עבירת התנועה הזו.

לפי עו"ד תעבורה, עבירת של מעבר רכב באור אדום היא אחת העבירות הנפוצות והשכיחות ביותר בקרב נהגים בישראל.

הדרכים להרשיע את הנהג הן כאמור באמצעות צילום ממצלמות האכיפה, עדות שוטר או אפילו עדות אזרח שראה את הנהג חוצה באור אדום.

לצד הקנס הכספי אותו נדרש הנהג לשלם, נזקפות לחובתו כעשר נקודות, זאת כחלק משיטת הניקוד שנועדה כדי לבצע מעקב אחרי נהגים, במיוחד כאלו שיש להם עבר המלא בעבירות תעבורה.

אם סירב הנהג לשלם את הקנס, רק אז יוכל להגיש בקשה להישפט בבית הדין לענייני תעבורה, אולם אם מדובר בנהג שזו לא הפעם הראשונה בה הוא חוצה צומת או נתיב ברמזור אדום, רשיונו עלול להיפסל בפועל.

במידה ובחר במפשט, מומלץ להתייעץ עם עו"ד תעבורה ואף להיות מיוצג על ידו במשפט.

מה עושים

כשהעבירה מתועדת באמצעות מצלמה אלקטרונית, מתבצעים שני צילומים, בהפרש של שנייה ביניהם. כשהאור האדום ברמזור פועל, רק אז מופעלת המצלמה אוטומטית.

יחד עם הנאמר, גם אם הצילום הוא ברור מאד ומאפשר זיהוי וודאי של הרכב ושל הנהג, או אפילו של זה היושב לידו, עדיין יש מקום לערעור, מאחר וחובת ההוכחה חלה על התביעה, שעתה עליה להוכיח כי המצלמה פעלה לפי כל ההוראות המחייבות, וכי השוטרים שפיתחו את התמונות פעלו כנדרש וכי אין כל דופי בגורמים המעורבים שטיפלו בתמונה ובפיתוחה.

כמו כן, אם בתמונה לא ניתן לזהות בבירור את לוחית הרישוי ומספר הרכב, אפשר יהיה לבקש לבטל את האישום.

במצבים כאלו מומלץ להתייעץ עם עו"ד תעבורה כדי לבדוק את האפשרות לערער על תביעת המשטרה.

אם בוצעה עבירת רמזור ואין במקום מצלמה אלא שוטר, חובת ההוכחה חלה עליו והיא אינה פשוטה. עליו להוכיח כי עמד בנקודה ממנה ניתן לקראות במדויק את קו העצירה של הרכב ואת הרמזור עצמו, כדי לוודא שאכן דלק בו אור אדום.

בכל מקרה של עבירת רמזור, מומלץ להיוועץ בעורך דין תעבורה טרם תשלום הקנס, מאחר וכאמור, תשלום הינו הודאה באשמה, בעוד אי תשלום מאפשר הגעה למשפט, שם יכולים להשתנות פני הדברים.

סעו בזהירות!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה